Selasa, 3 November 2009

pengembaraan ke kemaman











bertarikh 3 november 2009 bersamaan hari khamis- aku, muhammad n yahaya telah pergi bersama-sama ke kemaman...dari kuala terengganu ke kemaman memakan masa 2 jam .. sebelum untuk sampai ke kemaman.. kami pergi ke rumah mat di durian mas, dungun...selepas itu, baru kami g ke kemaman..tujuan kami g kemaman adalah untuk menziarahi keluarga angkatku di kg meraga beris mukim kijal.. dekat dengan awana beach resort...perkenalan aku dgn keluarga angkat bermula semasa Progarm Rakan Muda Wawasan desa IPT 2009 pada bulan Mei 2009.. . dh lama aku x menjenguk mereka semenjak habis dari program.. memendangkan gap exam aku lebih kurang 9 hari dari 1-9hb11 ni.. jadi aku dgn berani nya nak g jalan2 ke sana.. leh tgk kawsan kg n permandangan indah sekitar negeri terengganu ni.. yela ni sem 5 yang merupakan tahun akhir aku di UMT.. so bila nak enjoy.. bukan ank enjoy pun.. nak release tension je baru lepas exam ni... kot2 aku nanti lepas grad dtg tganu tau jugak aku jalan2 kat tganu ni.. dan kebetulan jugak aku pun dpt la kenal ngan keluarga mat kat dungun ni... yela aku, mat n yahaya di kembara smlm best sgt.. akmi seolah mcm adik beradik atau pun housemate yg ceria gitu.... tapi aku x bawak si roomate aku g pun.. die exam kan,, jadi x yah la ajak...

x tau la nak cakap gane>> keluarga angkat kat kemaman ni mmg baik la layan kami dari awal sampai nak balik... yela mmg nak tido sana tapi memendangkan masing2 ada tugas n perkara yg perlu disetelkan.. so kami balik hari jela...

pada ptg dlm jam 6 ptg,,, kami pun bergerak untuk pulang ke UMT.. sebelum tu sempat lagi kami singgah di Pantai Kemasik.,.. kira 2 km dari rumah tersebut.. kalo korg nak tau, permndangan kat pantai n laut tersebut mmg indah sekali la... air laut yg bersih lagi tenang.. udara nyaman .. n mcm 2 lagi la.. kami pun berposing sakan la kat c2....

dalm kul 10 malam... kami pun sampai di UMT dengan selamat nya ... bila la lagi aku dapat pergi ke situ? insyaallah kalo ada masa semester depan.. kami akn dtg lagi....
selamat tinggal Kemaman.......layanxzzzzzzzz...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan